Hírek
2012. Március 19. 14:11, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress
Jelentős szerkezeti átalakítás várható a Volánbusz Zrt.-nél

A Magyar Hírlap értesülése szerint átszervezés előtt áll a Volánbusz Zrt.
Úgy tudni, a cégvezetés olyan tanulmányokat készíttet, amelyek szerint más formában működne a Budapest környéki elővárosi és a távolsági forgalom. Az utóbbit például kiszervezné a társaság, azaz alvállalkozók vagy más Volán üzemeltetné a járatokat.
Az átszervezés részeként a főváros ötven kilométeres körzetében üzemelő Volánbusz-járatok a BKV-hoz hasonlóan a Budapesti Közlekedési Központ irányítása alatt működnének. Így az ország legnagyobb autóbusz-vállalatának szolgáltatási területe jelentősen csökkenne. Az átalakítás összefügg a Nemzeti Közlekedési Holding tervezett megalakításával, amely azért jönne létre, hogy a 24 Volán társaság, a MÁV és a BKV is egységes irányítás alatt működjön.
A lap megkereste a Volánbuszt, a kommunikációs osztály azt közölte: a társaság a megrendelő, azaz a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium igényeinek megfelelően intézkedik a helyközi járatok esetében. A szaktárca eddig nem válaszolt. Való igaz az is, hogy járműbeszerzések területén a többi Volán cég sem tud sokat felmutatni. A fejlesztés ugyanis nagyon alacsony szintű. Ezen még az sem lendített, hogy a közszolgáltató közlekedési társaságoknak lehetőségük van a Magyar Fejlesztési Banktól hitelt igénybe venniük.
Az MFB Közösségi Közlekedésfejlesztési Hitelprogramjában ötvenmilliárd forintot lehet járműfejlesztésre költeni. Ez viszont olyan állami pénz, amit vissza is kell tudni fizetni, azaz csak megtérülő beruházásokhoz lehet igénybe venni. Az MFB azt közölte a lappal, hogy eddig 18 társaság – 17 Volán, és a Miskolci Városi Közlekedési Zrt. – nyújtott be olyan igényt, amelyet a bank jóvá is hagyott. A 18 hitelkérelem összértéke 16,8 milliárd forint, a tényleges folyósítás viszont eddig csak két esetben történt meg: a Kapos Volán és a Vasi Volán hívott le 562 millió forintot. A legnagyobb igényelt hitelkeret az MVK-é 3,9 milliárd forintos összegben, a legkisebb pedig a Bakony Voláné 150 millió forinttal, a többi Volán négyszáz-nyolcszáz millió forint igénybe vételére szerződött. A járműfejlesztések viszont ennek ellenére nem indultak be. A lap értesülé¬se szerint a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő, illetve az NFM vezetése egyelőre nem adott erre engedélyt. Az MNV és az NFM közös munkacsoportot hozott létre az autóbusz-beszerzésekkel kapcsolatos döntések előkészítésére.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Augusztus 23. 09:59, szombat | Belföld
KSH: Tovább zuhant a beruházások teljesítménye Magyarországon
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint 8,0 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakitól.
2025. Augusztus 23. 09:57, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: legalább öt napig el fog tartani az orosz kőolajtranzit helyreállítása
Legalább öt napig el fog tartani a kőolajtranzit helyreállítása a Barátság vezetéken, amelyet ismét ukrán légicsapások értek - írta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken a Facebookon.
2025. Augusztus 23. 09:56, szombat | Belföld
Az Eurostat szerint javult az egészségügyi hozzáférés aránya Magyarországon
2025. Augusztus 22. 07:43, péntek | Belföld
Újraindul a vasúti személyszállítás Bukarest és Kijev között
A Bukarest és Kijev közötti vasúti személyszállítás újraindításáról állapodott meg Románia és Ukrajna - jelentette be Ionel Scriosteanu, a bukaresti közlekedésügyi minisztérium államtitkára.